"Nie mam żadnych szczególnych uzdolnień. Cechuje mnie tylko niepohamowana ciekawość. " Albert Einstein









środa, 27 marca 2013

kurczaczek z masy solnej - diy

Dobry wieczór,
jak obiecałam tak wstawiam - mały kursik tworzenia kurczaczka z masy solnej. Mimo, że Wielkanoc tuż tuż, zdążycie z pewnością się obkurczaczyć :) tak jak ja:



Moje kurczaczki suszyły się w piekarniku ok. 3 godzin w temp. 50st. Były obracane kilka razy, żeby równo schły, piekarnik był przez cały czas uchylony. Po malowaniu i lakierowaniu trafiły na grzejnik na noc i są niezniszczalne :)

A po kolei:

wycinamy dwa jajka z masy solnej. Z jednego wycinamy kształt skrzydełek:


naklejamy (oczywiście za pomocą odrobiny wody) skrzydełka na ciałku:



następnie wycinamy dwa małe trójkąciki i nacinamy je, aby wyglądały jak łapki:



przyklejamy je na ciałku kurczaczka:



kurczaczkowi brakuje jeszcze dzióbka - przyklejamy go w odpowiednim miejscu:



Na tym można zakończyć lepienie kurczaczka, ale można również dolepić kurczaczkowi czuprynkę:



Tak kurczaczek wygląda po ulepieniu, przed suszeniem:


a tak po pomalowaniu i polakierowaniu:



Moje kurczaczki miały być wiszące, więc przed suszeniem wetknęłam im kawałki cieniutkich drucików florystycznych - po wysuszeniu można bez problemu przewlec przez nie tasiemkę i powiesić kurczaczka (troszkę to zabrzmiało sadystycznie... :)

Miłego lepienia
Anka

2 komentarze: